Základní škola Montessori Nový svět, Opava

Náš tým

HANKA ROZSÍVAL KROUPOVÁ

Co mi v životě dává smysl?
Práce s dětmi a pro ně.

S dětmi bychom měli více: 
mluvit, vyprávět jim příběhy např. z našeho života, zpívat, chodit ven,  pracovat na každodenních činnostech... jedním slovem ŽÍT. 

Z jakého důvodu Montessori? 
Jsem přesvědčena o tom, že tento systém pomůže dětem k tomu, aby lépe pochopily zákonitosti světa, život, nalezly vlastní cestu a splnily svůj kosmický úkol. 

DENISA BARAŇÁKOVÁ

Můj oblíbený citát:
„Nemusíte být skvělí, abyste začali, ale musíte začít, abyste byli skvělí.“ (Zig Ziglar)

Oblíbené činnosti:
Ráda něco vyrábím, tvořím z různých materiálů nebo něco dobrého upeču. Mám radost, když moje práce potěší i někoho jiného.

Co mě charakterizuje:
Těší mne objevovat stále nové věci, vyrazit do přírody, třeba jen na procházku, do lesa. Mám ráda hory, jejich krásu, volnost, proměnlivost i potřebný respekt k nim.    

MARŤA PÁCALTOVÁ

Proč jsem si zvolila Montessori pedagogiku?

Montessori  pedagogika je pro mne velkou inspirací, ve které nacházím smysl.

Co mne nejvíce naplňuje?
Nejvíce mne naplňuje tvořivá práce s dětmi.

Oblíbený ilustrátor?
Josef Lada.

VĚRA RITTMANNOVÁ

Co je pro mě nejpodstatnější?
Rodina a přátelství s těmi, kteří mě inspirují, podporují a na které se mohu spolehnout.

Proč jsem si ke studiu vybrala pedagogickou fakultu?
Dospělí jsou vlastně dětmi, kteří mají jen víc vědomostí. A mě dávalo a stále dává smysl být u
toho, když někdo cokoliv nového objevuje a dozvídá se.

Co dělám, když…?
Když je jaro, tak chodím na dlouhé procházky probouzející se přírodou a háčkuji.
Když je léto, tak plavu v jezeře a griluji na zahradě s přáteli. 
Když je podzim, tak hraji s rodinou deskové hry a večer sedávám v kině. 
A když je zima, tak ze skříně vytáhnu brusle a do police sáhnu pro knihu.


VERONIKA HUDSKÁ

Proč jsem si vybrala práci pedagoga?
Velice mne inspirovalo studium na střední pedagogické škole, kde jsem absolvovala několik odborných praxí. V ten moment jsem si uvědomila, že mne baví předávání nových informací a kontakt s dětmi.

Co mi v životě přináší radost?
Především čas strávený s nejbližšími a cestování. Ráda poznávám nové kultury a styl života. Ale pocit domova je nenahraditelný :-).

Čeho si na lidech nejvíce vážím?
Na lidech si nejvíce vážím upřímnosti, laskavosti, pokud dokáží přiznat chybu a omluvit se. A samozřejmě nesmí chybět smysl pro humor.


JAMIE TAYLOR

What do I want to experience out of life? 
I want fun and laughter and love and knowledge. 

How do I want to grow?  
I want to develop my understanding of and tolerance for other people.

What do I want to contribute to the planet?
I would like to leave the planet a happier and healthier place than when I arrived.

LUCKA KAŠPÁRKOVÁ

Jak vnímám školu?

Jako místo vzdělávání, získávání zkušeností, navazování přátelství a trávení volného času.

Škola je také místem setkávání dětí, pedagogů, rodičů, přátel a známých…

Mé oblíbené místo.

Oderské vrchy a okolí.

V co věřím?

V přírodu a její zázračný vliv na tělo a duši člověka.


EVA HALFAROVÁ

Můj oblíbený citát:
Člověka je možno zničit, ale ne porazit. ( A man can be destroyed but not defeated)
E.Hemingway

Proč jsem si vybrala práci pedagoga?
Hodně mě ovlivnilo, že jsem vyrůstala v učitelské rodině. Práce s dětmi mě velmi baví, vždy něčím
překvapí, mají v sobě spoustu energie a mají chuť poznávat nové věci. Když se ten potenciál chytne,
tak jim člověk může něco předat. Mají pak šanci odrazit se a běžet dál.

Co mi v životě přináší radost?
Mou velkou vášní je cestování, které často propojuji s další vášní, což je sport-hlavně turistika a treky
v horách, v zimě lyžování. Ráda poznávám cizí země všemi smysly, vstřebávám atmosféru a zážitky.
Splněný sen-Himaláje.
Dále mám ráda hudbu - aktivně i pasivně, přírodu a psy- od malamuta až po čivavu.


ELIŠKA WODECKI

 Proč výuka dětí?

Mám ráda jejich vnímání světa. Děti jsou ze všeho mnohem více nadšené a dokážou vše prožívat na maximum. Učit je vnímám jako možnost být jedním z několika činitelů podílejících se na jejich vývoji.


Vybrala jsem si anglický jazyk protože:

Se mi s angličtinou otevírá zase úplně jiný svět, který poznávám z odlišného úhlu. Zajímám se jak o britskou, tak o americkou kulturu.


Co dělám, když neučím?

Od malička jsem velký knihomol (Sestry Brontëovy, Jane Austen, Kate Chopin, Emily Dickinson). Kromě toho ráda sportuji, chodím na procházky se svým pejskem a pokaždé, když mám možnost, tak někam vycestuji.


HONZA ROZSÍVAL

Kam bych jel na dovolenou?
Asi do Spojených států. Chtěl bych navštívit místa jako New York, LA, Yosemite
National Park nebo Yellowstone.


Jaké filmy mne oslovily?
Tak například Good Will Hunting, Baraka, The Home a spousta dalších - mám rád
thrillery a science-fiction.


Proč jsem si vybral práci s dětmi?
Je mi blízká jejich bezprostřednost a upřímnost. Často vidím, že jejich zájem o svět je
bezhraniční.


ZUZKA PROKEŠOVÁ 

Oblíbené motto:

„Dělej, co umíš, s tím, co máš, tam, kde právě jsi.“  Theodore Roosevelt

 Oblíbená díla:

Frank Herbert – Duna (kniha), Divadlo Járy Cimrmana, české filmy: Trhák, Kulový blesk, Limonádový Joe, Tajemství hradu v Karpatech. Hudba: Karel Plíhal, Bratři Ebenové, CSN+Y, Mumford and sons. Žánr: dokumentární, sci-fi

Oblíbené činnosti:

Práce a pobyt na zahrádce, acro-yoga, plavání, hudba, tanec, zpěv, užívání cizích jazyků, pobyt v přírodě, ohníčky a noci pod hvězdami, bosonohá chůze, sladké nicnedělání a spánek („převléknutý“ za „čtení“), komunitní život.

MARKÉTA KUBOVÁ

Jeden z mých oblíbených citátů:
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má
být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je. (Jan Werich)

S kým bych si ráda povykládala:
Se Zdeňkem Svěrákem, s manžely Zátopkovými, s mojí prababičkou Otýlií, Marií
Montessori, Marií Terezií, ministrem školství (minulým, současným i budoucím) …
těch inspirativních lidí je opravdu hodně.

Co mne těší:
Když se mi daří dělat věci, které mají smysl nejenom pro mne, ale i pro lidi kolem
mne.


DOMINIK FAJKUS

Mým hudebním snem je:
uspořádat klavírní recitál uprostřed lesa na koncertní křídlo. Lidé by seděli okolo mě na dekách a já bych hrál... Přes den pozitivní, veselé melodie. Při západu slunce romantické melodie a v noci vážnou až dekadentní hudbu.

Co mě baví a zajímá?
Vymyšlení a realizování projektů. Miluji ten pocit, když něco, co začalo jen jako pouhopouhá myšlenka, se zhmotní a představí v celé své kráse publiku. Nezáleží však na tom, zda se jedná o knihu, novou skladbu a nebo jen zajímavý recept.
Užívám si jízdu na motorce. Těší mě psaní poezie a novel, hudba, cestování, čtení. Rád se vzdělávám.

Proč jsem si vybral práci s dětmi?
Miluji jejich bezprostřednost, jejich opravdové emoce a pocity. Děti jsou ti nejupřímnější "hodnotitelé" Vaší práce.
A samozřejmě fakt, že se podílíte na jejich životním růstu, můžete do něj přispět svými zkušenostmi, poznatky a věnovat jim něco ze sebe.


DANIELA HÝLOVÁ

Proč mě zaujala montessori pedagogika:
Potřebuji, aby věci dávaly smysl. Záleží mi na tom, aby děti měly příležitost vyrůstat v respektu, laskavosti a radosti, protože tak z nich mohou vyrůst spokojení lidé.

Co dělám mimo školu:
Šiju a věnuji se upcyklaci textilu. Baví mě tvořit, zažívat proces, při kterém z ničeho vznikne něco skvělého, krásného a hodnotného. Miluju čtení a příběhy druhých lidí, ráda peču, kreslím, pozoruju svět a poslouchám ticho.

Oblíbené motto:
Cvičení dělá mistra.


ADAM MAREČEK

Můj oblíbený citát:
„Ne všichni, kdo bloudí, jsou ztraceni.“ (J.R.R. Tolkien)

Co mě nejvíce naplňuje?
Myšlenka, že jsem každý den přispěl k něčemu dobrému.

Z jakého důvodu Montessori?
Je to cesta, díky které se děti mohou rozvíjet nejen všeobecně, ale také v tom, co je jim nejbližší, a pro co přirozeně cítí, že mají největší talent. Díky tomu si pak nejlépe dokáží žít svůj životní sen.


MARTINA DLUHOŠOVÁ

Proč jsem si vybrala práci s dětmi?
Již od útlého dětství jsem tíhla k tomu, stát se učitelkou a pracovat s dětmi. Vydržela jsem si na paní učitelku hrát hodiny a hodiny. Jak jsem postupně rostla, moje vášeň mě neopustila, a tak jsem začala navštěvovat pedagogickou školu. 
Po jejím ukončení, již v plném pracovním nasazení, jsem stále cítila, že jsem zvolila dobře.  Práce s dětmi mě naplňuje, motivuje a obohacuje.  Zjistila jsem, že tato práce je prospěšná pro obě strany, kde se děti učí od dospělých a dospělí zase od dětí.

Proč montessori?
O montessori pedagogice a jejím přístupu k dětem jsem se poprvé dozvěděla ve škole při studiu. Tento směr mne natolik zaujal, že jsem se o něj začala intenzivně zajímat i ve chvíli, kdy jsem se sama stala matkou. Výchovu svých dětí jsem pojala co nejvíce ve smyslu montessori, kde jsem se utvrdila v tom, že tento směr a přístup dovoluje dětem mnohem více možností, jak zkoumat okolí, přesto má své hranice. Umožňuje jim nenásilnou formou hlouběji zjišťovat co vše je možné vidět, cítit a zkoušet svým vlastním tělem. Prohlubuje tak v dětech zvídavost a zájem o své okolí.

Co dělám ve svém volném čase?
Ve svém volném čase se věnuji hlavně rodině, se kterou ráda navštěvuji přírodu, naše bylinkové pole a včely. V přírodě čerpám inspiraci a snažím se maximálně využít její dary.
Věnuji se výrobě přírodní kosmetiky, svíček a jiných domácích produktů. Vedu workshopy se zaměřením na přírodu, bylinky, aromaterapii a výrobu domácí kosmetiky a přírodních mýdel.


JANA KUŽÍLKOVÁ

Co mě nejvíce baví?
Četba a starost o mé malé čtyřnohé přátelé.

Můj oblíbený citát?
"Je lepší být nenáviděn pro to, jaký jsi, než být milován proto, co nejsi."

Přoč jsem si vybrala práci pedagoga?
Jako malá jsem dlouhou dobu vyrůstala mezi mladšími, kteří mi byli na každé oslavě či návštěvě přiděleni na hlídání. Hrát si s němi a připravovat jim různé tématické hry mě natolik uchvátilo, že jsem se rozhodla práci s dětmi věnovat na plný úvazek.


EVA KUBÁNKOVÁ

Co mě naplňuje pocitem štěstí?
Blízké a kvalitní vztahy s rodinou, přáteli, partnerem, pomoc druhým, svoboda. Miluju cestování, poznávání a zkoušení nových věcí.

Jak vnímám děti?
Děti žijí tady a teď. Baví mě jejich upřímnost, kreativita a představivost. Pokud jsme ochotni se od nich učit, mohou být našimi učiteli v mnoha ohledech.

Co mě motivuje k tomu, abych se každý den posouvala vpřed?
Pocit, že to, co dělám má smysl a přináší hodnotu nejen mně, ale také ostatním. Přirozená touha zlepšovat se, rozvíjet nové dovednosti a překonávat sama sebe.


MARKÉTA ČEŘENOVÁ

Jaká je podle mě ideální škola?
Je to laskavý prostor, kde se děti cítí bezpečně a mají příležitost setkat se s různorodými tématy a pohledy na život. Prostor, který jim umožní objevovat sebe samé a rozmanitost světa kolem nich.
Místo, které jim dovoluje uvědomovat si svou jedinečnost a zároveň v nich probouzí pocit sounáležitosti a propojení života na Zemi.

Proč si myslím, že je důležité, aby se děti setkávaly s cizími jazyky?
Protože skrze jazyk máme možnost poznávat jiné kultury, zvyky, tóny a vibrace, které nás ovlivňují a rozšiřují naše schopnosti porozumět lépe sobě a světu okolo nás. Myslím si, že objevování nového jazyka může dítěti rozšířit obzory a dá mu možnost přirozeně se setkávat s odlišnostmi.

Co mám ráda?
Miluji svou rodinu, přírodu, pohodové ježdění na kole, jógu, tanec a cestování. Moje srdcovka je Latinská Amerika a jižanské umění žít.
Velice oceňuji, když jsou na sebe lidé milí a chápou, že svým jednáním spoluutváří nejen kvalitu života svého, ale také života všech kolem.


ANNA WROBLOVÁ

Proč zrovna mě baví učit německý jazyk?
Mohu seznamovat žáky s mi blízkou kulturou a tradicemi, předávat jim znalosti. Učím žáky komunikovat v cizím jazyce a umožňuji jim tak aktivně používat cizí jazyk v (budoucí) práci, při cestování a dalších činnostech. Těší mě zvídavost žáků, jejich zájem učit se cizímu jazyku a ráda pak sleduji jejich pokroky.

Co mě baví na dětech?
Děti mají obrovskou fantazii, umí vymýšlet nádherné příběhy, rády se učí novým věcem, jsou připravené na různé výzvy, umí se těšit z maličkostí, jsou pyšné na své pokroky, otevřené novým věcem a možnostem. Ráda jim dávám prostor rozvíjet se a baví mě pozorovat, jak realizují své sny.

Jaká jsem?
Já bych sama sebe popsala jako člověka, který je otevřený novým věcem. Ráda cestuji a poznávám nová místa, nové lidi, atmosféru nových míst. V každém ročním období objevuji něco krásného. Baví mě pracovat na zahrádce, číst, tvořit s dětmi a baví mě má práce.


ELIŠKA ŽATKOVÁ

Co pro mě znamená škola?
Školu vnímám jako takový malý Svět, ve kterém si děti osvojují základní dovednosti a učí se, jak fungovat. A je na nás, dospělých, jak to pojmeme.

Proč zrovna matematika?
Matematika paradoxně nikdy nepatřila k mým nějak zvlášť oblíbeným předmětům. Až s přibývajícími zkušenostmi a kurzy jsem objevila její kouzlo a přijde mi obrovská škoda ho nepředat dále.

Co se mi líbí na práci s dětmi?
Připadá mi, že my dospělí jsme přes všechny povinnosti a starosti zapomněli na lehkost a radost ze života, kterou se právě od dětí můžeme znovu učit.


CONSTANCE TAYLOR

Co od práce očekávám?
Využití dovedností, které zatím znám jen z teorie v praxi a získání plno nových pracovních zkušeností.

Jak trávím svůj volný čas?
Mám ráda přírodu, lesy, vycházky a turistiku, ale mimo jiné jsem milovnice různých žánrů hudby a ráda chodím na hudební akce všeho druhu.

Citát, kterým bych se v práci chtěla řídit.
„Porozumět výchově znamená porozumět vztahu mezi vychovatelem a dítětem.” -Zdeněk Matějček


KATEŘINA VOLNÁ

Proč právě ZŠ Nový svět?
Zaujal mě jedinečný přístup k dětem, k jejich individualitám, schopnost učitelů diferenciovat a individualizovat výuku, vytvořit příjemné, podporující, nesoutěžící prostředí, schopnost umět řešit s dětmi problémy, schopnost rozvíjet různé dovednosti a v neposlední řadě jejich obrovské nasazení a kreativita.

Co mě nejvíce naplňuje?
Činorodě strávený čas s rodinou. Poznávání nových zemí, měst, míst ČR, procházky a výlety do lesa, do hor, do přírody, sportování, návštěva divadelních představení, koncertů, letních festivalů, setkávání s přáteli nebo jen tak společné koukání na pěkný film.

Co mě charakterizuje?
Moc mluvím. A ráda. :-)