VĚRA RITTMANNOVÁ
Co je pro mě nejpodstatnější?
Rodina a přátelství s těmi, kteří mě inspirují, podporují a na které se mohu spolehnout.
Proč jsem si ke studiu vybrala pedagogickou fakultu?
Dospělí jsou vlastně dětmi, kteří mají jen víc vědomostí. A mě dávalo a stále dává smysl být u
toho, když někdo cokoliv nového objevuje a dozvídá se.
Co dělám, když…?
Když je jaro, tak chodím na dlouhé procházky probouzející se přírodou a háčkuji.
Když je léto, tak plavu v jezeře a griluji na zahradě s přáteli.
Když je podzim, tak hraji s rodinou deskové hry a večer sedávám v kině.
A když je zima, tak ze skříně vytáhnu brusle a do police sáhnu pro knihu.
Proč jsem si vybrala práci pedagoga?
Velice mne inspirovalo studium na střední pedagogické škole, kde jsem absolvovala několik odborných praxí. V ten moment jsem si uvědomila, že mne baví předávání nových informací a kontakt s dětmi.
Co mi v životě přináší radost?
Především čas strávený s nejbližšími a cestování. Ráda poznávám nové kultury a styl života. Ale pocit domova je nenahraditelný :-).
Čeho si na lidech nejvíce vážím?
Na lidech si nejvíce vážím upřímnosti, laskavosti, pokud dokáží přiznat chybu a omluvit se. A samozřejmě nesmí chybět smysl pro humor.
LUCKA KAŠPÁRKOVÁ
Jak vnímám školu?
Jako místo vzdělávání, získávání zkušeností, navazování přátelství a trávení volného času.
Škola je také místem setkávání dětí, pedagogů, rodičů, přátel a známých…
Mé oblíbené místo.
Oderské vrchy a okolí.
V co věřím?
V přírodu a její zázračný vliv na tělo a duši člověka.
EVA HALFAROVÁ
Můj oblíbený citát:
Člověka je možno zničit, ale ne porazit. ( A man can be destroyed but not defeated)
E.Hemingway
Proč jsem si vybrala práci pedagoga?
Hodně mě ovlivnilo, že jsem vyrůstala v učitelské rodině. Práce s dětmi mě velmi baví, vždy něčím
překvapí, mají v sobě spoustu energie a mají chuť poznávat nové věci. Když se ten potenciál chytne,
tak jim člověk může něco předat. Mají pak šanci odrazit se a běžet dál.
Co mi v životě přináší radost?
Mou velkou vášní je cestování, které často propojuji s další vášní, což je sport-hlavně turistika a treky
v horách, v zimě lyžování. Ráda poznávám cizí země všemi smysly, vstřebávám atmosféru a zážitky.
Splněný sen-Himaláje.
Dále mám ráda hudbu - aktivně i pasivně, přírodu a psy- od malamuta až po čivavu.
ELIŠKA PROCHÁZKOVÁ
Proč výuka dětí?
Mám ráda jejich vnímání světa. Děti jsou ze všeho mnohem více nadšené a dokážou vše prožívat na maximum. Učit je vnímám jako možnost být jedním z několika činitelů podílejících se na jejich vývoji.
Vybrala jsem si anglický jazyk protože:
Se mi s angličtinou otevírá zase úplně jiný svět, který poznávám z odlišného úhlu. Zajímám se jak o britskou, tak o americkou kulturu.
Co dělám, když neučím?
Od malička jsem velký knihomol (Sestry Brontëovy, Jane Austen, Kate Chopin, Emily Dickinson). Kromě toho ráda sportuji, chodím na procházky se svým pejskem a pokaždé, když mám možnost, tak někam vycestuji.
HONZA ROZSÍVAL
Kam bych jel na dovolenou?
Asi do Spojených států. Chtěl bych navštívit místa jako New York, LA, Yosemite
National Park nebo Yellowstone.
Jaké filmy mne oslovily?
Tak například Good Will Hunting, Baraka, The Home a spousta dalších - mám rád
thrillery a science-fiction.
Proč jsem si vybral práci s dětmi?
Je mi blízká jejich bezprostřednost a upřímnost. Často vidím, že jejich zájem o svět je
bezhraniční.
ZUZKA PROKEŠOVÁ
Oblíbené motto:
„Dělej, co umíš, s tím, co máš, tam, kde právě jsi.“ Theodore Roosevelt
Oblíbená díla:
Frank Herbert – Duna (kniha), Divadlo Járy Cimrmana, české filmy: Trhák, Kulový blesk, Limonádový Joe, Tajemství hradu v Karpatech. Hudba: Karel Plíhal, Bratři Ebenové, CSN+Y, Mumford and sons. Žánr: dokumentární, sci-fi
Oblíbené činnosti:
Práce a pobyt na zahrádce, acro-yoga, plavání, hudba, tanec, zpěv, užívání cizích jazyků, pobyt v přírodě, ohníčky a noci pod hvězdami, bosonohá chůze, sladké nicnedělání a spánek („převléknutý“ za „čtení“), komunitní život.
EVA HYNAROVÁ
Proč chci pracovat s dětmi?Práce s dětmi dává mému životu smysl. Stále mě něčím překvapují a stále se od nich učím. Děti jsou tak své, samy sebou, upřímné a vděčné za čas, který jim věnujete.
Proč jsem si vybrala družinu?
Zjistila jsem, že učitelství není nic pro mě. Chci být spíše průvodce. V družině vidím způsob navázání přátelského, uvolněného vztahu s dětmi. Prostor objevovat jejich zájmy, zažít úspěch mimo školu a ukázat jim kvalitu vhodně tráveného volného času.
Jaké jsou mé záliby?
Miluji zvířata a přírodu. Ráda peču, hlavně sladké. Cestování, nejlépe k moři. A sportování, nejvíce jezdectví.
ZDEŇKA HÄUSEROVÁ
Co je mým darem a potenciálem?
Vytvářet kolem sebe prostor harmonie, pochopení, obohacování, odkrývat v lidech, dětech jejich talenty a podporovat je na seberozvojové cestě, svobodně růst, zažívat se a manifestovat se v síle přítomného okamžiku. Jsem v úctě ke sdílení a jedinečnosti každé bytosti, jsem v ústě a obdivu k Životu na planetě Zemi.
Co mě k tomu inspiruje?
Každý okamžik dne a bdělost v sobě a k sobě, lidé, sebezkušenost, diskomfortní zóny, radost, láska, smysluplnnost, hloubky, příroda a bytí v ní, klid, hudba, tanec.
Mé největší přání?
Klidný, soběstačný život v čisté krajině s moudrými a vědomými lidmi v propojení a spolupráci.
MARKÉTA KUBOVÁ
Jeden z mých oblíbených citátů:
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má
být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je. (Jan Werich)
S kým bych si ráda povykládala:
Se Zdeňkem Svěrákem, s manžely Zátopkovými, s mojí prababičkou Otýlií, Marií
Montessori, Marií Terezií, ministrem školství (minulým, současným i budoucím) …
těch inspirativních lidí je opravdu hodně.
Co mne těší:
Když se mi daří dělat věci, které mají smysl nejenom pro mne, ale i pro lidi kolem
mne.
DOMINIK FAJKUS
Mým hudebním snem je:
uspořádat klavírní recitál uprostřed lesa na koncertní křídlo. Lidé by seděli okolo mě na dekách a já bych hrál... Přes den pozitivní, veselé melodie. Při západu slunce romantické melodie a v noci vážnou až dekadentní hudbu.
Co mě baví a zajímá?
Vymyšlení a realizování projektů. Miluji ten pocit, když něco, co začalo jen jako pouhopouhá myšlenka, se zhmotní a představí v celé své kráse publiku. Nezáleží však na tom, zda se jedná o knihu, novou skladbu a nebo jen zajímavý recept.
Užívám si jízdu na motorce. Těší mě psaní poezie a novel, hudba, cestování, čtení. Rád se vzdělávám.
Proč jsem si vybral práci s dětmi?
Miluji jejich bezprostřednost, jejich opravdové emoce a pocity. Děti jsou ti nejupřímnější "hodnotitelé" Vaší práce.
A samozřejmě fakt, že se podílíte na jejich životním růstu, můžete do něj přispět svými zkušenostmi, poznatky a věnovat jim něco ze sebe.
DANIELA HÝLOVÁ
Proč mě zaujala montessori pedagogika:
Potřebuji, aby věci dávaly smysl. Záleží mi na tom, aby děti měly příležitost vyrůstat v respektu, laskavosti a radosti, protože tak z nich mohou vyrůst spokojení lidé.
Co dělám mimo školu:
Šiju a věnuji se upcyklaci textilu. Baví mě tvořit, zažívat proces, při kterém z ničeho vznikne něco skvělého, krásného a hodnotného. Miluju čtení a příběhy druhých lidí, ráda peču, kreslím, pozoruju svět a poslouchám ticho.
Oblíbené motto:
Cvičení dělá mistra.
ADAM MAREČEK
Můj oblíbený citát:
„Ne všichni, kdo bloudí, jsou ztraceni.“ (J.R.R. Tolkien)
Co mě nejvíce naplňuje?
Myšlenka, že jsem každý den přispěl k něčemu dobrému.
Z jakého důvodu Montessori?
Je to cesta, díky které se děti mohou rozvíjet nejen všeobecně, ale také v tom, co je jim nejbližší, a pro co přirozeně cítí, že mají největší talent. Díky tomu si pak nejlépe dokáží žít svůj životní sen.
MARTINA DLUHOŠOVÁ
Proč jsem si vybrala práci s dětmi?
Již od útlého dětství jsem tíhla k tomu, stát se učitelkou a pracovat s dětmi. Vydržela jsem si na paní učitelku hrát hodiny a hodiny. Jak jsem postupně rostla, moje vášeň mě neopustila, a tak jsem začala navštěvovat pedagogickou školu.
Po jejím ukončení, již v plném pracovním nasazení, jsem stále cítila, že jsem zvolila dobře. Práce s dětmi mě naplňuje, motivuje a obohacuje. Zjistila jsem, že tato práce je prospěšná pro obě strany, kde se děti učí od dospělých a dospělí zase od dětí.
Proč montessori?
O montessori pedagogice a jejím přístupu k dětem jsem se poprvé dozvěděla ve škole při studiu. Tento směr mne natolik zaujal, že jsem se o něj začala intenzivně zajímat i ve chvíli, kdy jsem se sama stala matkou. Výchovu svých dětí jsem pojala co nejvíce ve smyslu montessori, kde jsem se utvrdila v tom, že tento směr a přístup dovoluje dětem mnohem více možností, jak zkoumat okolí, přesto má své hranice. Umožňuje jim nenásilnou formou hlouběji zjišťovat co vše je možné vidět, cítit a zkoušet svým vlastním tělem. Prohlubuje tak v dětech zvídavost a zájem o své okolí.
Co dělám ve svém volném čase?
Ve svém volném čase se věnuji hlavně rodině, se kterou ráda navštěvuji přírodu, naše bylinkové pole a včely. V přírodě čerpám inspiraci a snažím se maximálně využít její dary.
Věnuji se výrobě přírodní kosmetiky, svíček a jiných domácích produktů. Vedu workshopy se zaměřením na přírodu, bylinky, aromaterapii a výrobu domácí kosmetiky a přírodních mýdel.