Učitelé

HANKA KROUPOVÁ – ředitelka

Co mi v životě dává smysl?
Práce s dětmi a pro ně.

S dětmi bychom měli více: 
mluvit, vyprávět jim příběhy např. z našeho života, zpívat, chodit ven,  pracovat na každodenních činnostech... jedním slovem ŽÍT. 

Z jakého důvodu Montessori? 
Jsem přesvědčena o tom, že tento systém pomůže dětem k tomu, aby lépe pochopily zákonitosti světa, život, nalezly vlastní cestu a splnily svůj kosmický úkol. 

DENČA BARAŇÁKOVÁ – učitelka

Můj oblíbený citát:
"Kámen, stojící na cestě slabému, se stává stupněm na cestě silnému." (L. E. Seneca)

Moje mimoškolní aktivity:
Především trávím čas se svou rodinou. Pokud to je možné, vyrazím s nimi do přírody, třeba jen na procházku. Nejlépe do lesa, na houby. S oblibou tvořím, ze všeho, co je po ruce. Ráda pracuji s přírodním materiálem, kukuřičným šustím či slámou.  Nejsou mi neznámé ani techniky práce s fimo hmotou, decoupage, drátování, korálkování, twist art, paličkování, dekorace potahovaných dortů.  Myslím, že se po letech mohu pochlubit zdobením perníků. Nějaké mi odcestovaly i daleko za hranice, např. do Německa, Slovenska, Španělska, Mexika.

Kam bych jela na dovolenou?
Mám ráda hory, jejich krásu, volnost, proměnlivost i potřebný respekt k nim. Výška nerozhoduje. Každý kopec je pro mne příležitostí. Ráda bych se znovu vrátila do Tater. Srdeční záležitostí jsou pak Dolomity.    

MARŤA PÁCALTOVÁ – učitelka

Proč jsem si zvolila Montessori pedagogiku?

Montessori  pedagogika je pro mne velkou inspirací, ve které nacházím smysl.

Co mne nejvíce naplňuje?
Nejvíce mne naplňuje tvořivá práce s dětmi.

Oblíbený ilustrátor?
Josef Lada.

 ANET NAJSER - učitelka

Jak jsem se k Montessori vzdělávání dostala?
Po ukončení střední školy pedagogické jsem nastoupila na Ostravskou univerzitu. Ani na jedné ze škol jsem se toho o alternativních školách nedozvěděla mnoho. Mnohdy jsem však slýchávala, že toto školství není příliš dobré, že pochází z jiných zemí a není důvod přebírat něco, co pro nás není typické a že do našeho rychlého světa se nehodí.
Jednoho dne, kdy jsem se rozhodovala, co dál, jsme spatřila video záznam Jaroslava Duška o Montessori vzdělávání a byla jsem velmi mile překvapená. Tímto jsme se začala o Montessori zajímat stále více a doslova mě nadchlo. A jako blesk z čistého nebe mi byla nabídnuta práce v Montessori škole Nový svět. Jsem nesmírně vděčná, že mi vesmír umožnil budovat tento „nový svět“.

Co mě v naší Montessori škole nejvíce naplňuje?
Nejvíc mě naplňuje láskyplný a respektující vztah ze strany dětí i kolegů. Velmi se mi líbí oslovování učitelek jménem. Těší mě nadšení dětí pro práci a jejich radostné tvoření.

Co ráda dělám ve volném čase?
Ve volném čase se ráda věnuji stravě. Je to totiž to jediné, co ve svém zdraví můžu ovlivnit. Kvalitně se najíst, dodat tělu živiny a s větší energii pracovat. Ráda prozkoumávám vegetariánské i veganské směry. „Výživa je dobrým sluhou, ale špatným pánem.“ Také ráda cvičím jógu a občas navštívím pěvecký sbor Jeřabinka, díky němuž jsem prozkoumala zajímavé kouty světa.

JAMIE TAYLOR - lektor Aj

What do I want to experience out of life? 
I want fun and laughter and love and knowledge. 

How do I want to grow?  
I want to develop my understanding of and tolerance for other people.

What do I want to contribute to the planet?
I would like to leave the planet a happier and healthier place than when I arrived.

 ADÉLA ŠNÝDLOVÁ - párová učitelka, vychovatelka

Jak ráda trávím svůj volný čas?
Svůj volný čas trávím nejraději se svým manželem, se kterým sdílíme většinu našich zálib společně. Mezi mé největší zájmy patří sport, zejména běh a crossfit, umělecká tvorba všech možných druhů, nejvíce však háčkování, vyšívání a volná grafika. Dále četba, vaření a společně strávené chvíle s rodinou a přáteli.

Proč právě Montessori?

Protože Montessori pedagogika naplňuje veškerá má očekávání o výchově a vzdělávání. Věřím, že je to cesta k nové, lepší, tolerantnější společnosti, díky partnerskému a respektujícímu přístupu, který ve škole panuje. Myslím si, že Montessori vzdělávání maximálně rozvíjí osobnost dítěte, a to tou nejpřirozenější cestou.

Co se mi na naší škole nejvíce líbí?
Skvělý kolektiv, který se podporuje. Inspirativní přístup k žákům a rodičům. Neustálá nutnost rozvíjet se jak profesně, tak i osobnostně.


 NIKOLA PERŠINOVÁ - učitelka

Jak se dívám na vzdělávání?

Vzdělávání vidím, jako aktivní celoživotní proces, který nezačíná a nekončí ve škole.

Co je pro mě v životě důležité?

V horách hledám klid, v knížkách odpovědi na otázky. S přáteli sdílím blízkost. Nicméně to  nejdůležitější je můj domov, který tvoří rodina.

Co mě znovu a znovu dokáže potěšit u dětí?

Aktivita a opravdový zájem. Zájem, který je hnací silou vzdělávání.


LUCIE KAŠPÁRKOVÁ - párová učitelka, vychovatelka

Jak vnímám školu?

Jako místo vzdělávání, získávání zkušeností, navazování přátelství a trávení volného času.

Škola je také místem setkávání dětí, pedagogů, rodičů, přátel a známých…

Mé oblíbené místo.

Oderské vrchy a okolí.

V co věřím?

V přírodu a její zázračný vliv na tělo a duši člověka.


VERONIKA FRÉLICHOVÁ - učitelka Aj

Čím je pro mě vzdělávání?
Nekonečnou dobrodružnou cestou za odhalováním našich možností a schopností. Někdy dřinou, která ale nese ovoce. Způsobem života.


Co mě baví na angličtině?
Krásný zvuk, plynutí slov, spiklenectví, porozumění. Otevírání přístupu ke světu kolem nás a také objevování nového světa v hlavě.


Co mě baví kromě angličtiny?
Hudba na všechny způsoby a v různých uskupeních, kde hraju na klavír nebo zpívám, cestování bez cestovek, pozorování světa skrz foťák, dlouhá chůze, jóga, noční čtení, náš "okrašlovací" spolek Za Opavu... a sdílení toho všeho se svou rodinou.